fredag31 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Svensson fixar Millennium-kampanjen

Publicerad: 7 september 2017, 11:41
Uppdaterad: 7 september 2017, 11:43

Reklambyrån Svensson ligger bakom säljkampanjen för den femte boken i Millennium-serien.

Ämnen i artikeln:

SvenssonDavid Lagercrantz

MN

Madeleine Nilsson

madeleine@dagensmedia.se


Idag släpps David Lagercrantz senaste roman i Millennium-serien – ”Mannen som sökte sin skugga”. Bakom den säljdrivande kampanjen står reklambyrån Svensson.

Reklamkonceptet ska synas i sex länder; Sverige, USA, Storbritannien, Kanada, Polen, Norge och Slovakien. Navet i kommunikationen är det grafiska manéret med ett par händer i kirurghandskar.

– Den största utmaningen bestod i att skapa ett grafiskt manér som tog för sig utan att stjäla uppmärksamhet från hjälten, nämligen bokomslaget. Händerna med kirurghandskar skapar en lagom obehaglig ram, säger Tomas Carrfors, kreatör på Svensson, i ett pressmeddelande.

I kampanjmaterialet ingår film, banners, säljstöd till både fysiska och digitala butiker, takeover-annonser till Aftonbladets mobilupplaga, samt event till bokmässan. 

– Det här är en av världens mest efterlängtade böcker just nu. Det är så klart en ära att få uppdraget och väldigt roligt att konceptet har fungerat så bra internationellt, säger Tomas Carrfors.

Arbetsgrupp Svensson

Filip Lindqvist, kreatör

Daniel Granqvist, kreatör

Tomas Carrfors, kreatör

Perry Gustafsson, motion grafics

Ewa Staël von Holstein, produktionsledare

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev