Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Svenskt silver i Young Directors Award

Publicerad: 22 Juni 2011, 18:17
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:06

Camp Davids Gustav Johansson vinner silver i regissörstävlingen Young Directors Award.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2011

Young Directors Award är en tävling för kreatörer med max tre år i branschen. Gustav Johansson tar hem silvret för sin musikvideo för Karl X Johans låt ”Flames”. Videon är en kärlekshistoria filmad i makroformat.

- Videon spelades in i en källare under fyra dagar. Vi hade ingen budget alls så det känns extra kul, säger Gustav Johansson.

Igår vann han även ett guldlejon i Media tillsammans med Ogilvy Paris för kampanjen Europcar - "Crush hour".

- Det är asroligt. Särskilt eftersom det är två helt olika projekt som belönas. Musikvideon var ett projekt på eget initiativ och vinsten igår var ett större, mer kommersiellt, projekt.

Se musikvideon här.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2011

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev