Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Svenskar bakom internationell app-kampanj

Publicerad: 8 november 2011, 12:03
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:51

BBH i New York har tillsammans med Camp David Film tagit fram en kampanj för appen Playground Sessions som ska lära användare att spela piano.


Ämnen i artikeln:

BBH

För att uppmärksamma appen Playground Sessions som ska lära nybörjare att spela piano så har BBH New York tillsammans med svenska Camp David Film tagit fram en demofilm.

Filmen handlar om en man som ska lära sig spela piano på 30 dagar. När tiden är slut så får han uppträda inför vänner och familj.

Maja Folgerö och Felipe Montt är copywriter repektive ad bakom kampanjen. I våras vann de titanägget för sitt arbete med twitter-kampanjen "Don't tell Ashton".

Arbetsgrupp

BBH New York:

Susan Corbo, creative director

Felipe Montt, art director

Maja Folgerö, copywriter

Andrea Rodriguez, producent

Camp David Film:

Gustav Johansson, regissör

Niklas Johansson, fotograf

Erik Torell, producent

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

BBH

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.