Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

"Svenska trädgårdseliten är med"

Publicerad: 30 Mars 2011, 04:52
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:16

Fem frågor till Viveka Ljungström, chefredaktör på Bonniers Allt om Trädgård, som i dag utkommer med sitt första specialnummer - på temat mat från köksträdgården.


Ämnen i artikeln:

Bonnier Tidskrifter

Varför gör ni ett specialnummer?

– För att pröva om det går runt, det är kul att göra specialnummer. Kan man få det att gå runt så vill man ju gärna prova att göra specialnummer. Jag tror att vi kommer att göra ett specialnummer nästa år också.

Kommer ni att marknadsföra specialnumret på något sätt?

– Nej det kommer vi inte göra. Vi tror att den kommer sälja ändå eftersom den är så snygg. Vi är framförallt en prenumerationstidning så den går ut till prenumeranterna nu i veckan.

Vad har ni för förväntningar på numret?

 – Vi når förhoppningsvis många läsare vi annars inte når tack vare att temat är mat. Jag tycker att numret blivit väldigt fint där bland annat svenska trädgårdseliten är med och skriver. Jag är jättenöjd över att de ville vara med och skriva om käk.

Hur mycket annonser har ni sålt?

– Ungefär lika mycket som vi har i vanliga nummer. Vi har totalt 39 sidor annonser [av totalt 132, red.anm] i specialnumret. Vi har ju säsongsbetonad annonsering och vi ligger där det är vanligt för år.

Hur tror du att lanseringen kommer att gå?

– Jag tror att det kommer gå bra och känner att vi har klickat rätt med innehållet om mat från köksträdgården. Det finns ett enormt intresse för att laga rätt mat som till exempel är giftfri och klimatneutral.

Stephan Drenzel

Ämnen i artikeln:

Bonnier Tidskrifter

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.