Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Svenska mediehus i gemensam kampanj

Publicerad: 28 juni 2021, 12:44

”Trovärdig kontext och brand safety får för liten plats i debatten”, säger Joakim Flodin.

Foto: Skärmdumpar från kampanjfilmen

Fem av Sveriges mediechefer argumenterar i en gemensam kampanjfilm för hur nyhetsmedierna bidrar till trovärdig kontext.


Ämnen i artikeln:

SchibstedBonnier NewsMediekompanietLena K SamuelssonAlexander LydeckerLina HedenströmChristofer AhlqvistJoakim Flodin

I en kampanjfilm signerad Stampen Media, Schibsted, Bonnier News och Mediekompaniet uttalar sig Lina Hedenström, vd på NTM, Christofer Ahlqvist, chefredaktör på GP, Aftonbladets publisher Lena K Samuelsson, Alexander Lydecker, CCO på Bonnier News, och Joakim Flodin, vd på Schibsted marketing services. 

I kampanjfilmen som riktar sig mot svenska annonsörer och medieköpare argumenterar mediecheferna för nyhetsmediernas roll i mediekontexten. De lyfter bland annat att svenskarna vänder sig till trovärdiga och pålitliga nyhetsmedier i tider av osäkerhet, inte minst under pandemin. De menar att läsarnas val av nyhetskanaler visar på vikten av den journalistiska kontexten. 

– Trovärdig kontext och brand safety får för liten plats i debatten. Jag tycker den frågan bör diskuteras oftare. De senaste åren har annonsmarknaden överösts med nya annonsvisningar. Det är dock inte alltid kvalitativa annonsvisningar, säger Joakim Flodin, vd på Schibsted marketing services, i kampanjen. 

 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.