Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Svenska kyrkan ifrågasätter Gud

Publicerad: 21 Oktober 2013, 04:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:30

I Bulldozers nya kampanj för Svenska kyrkan läggs fokus på de stora frågorna.


"Finns Gud?" "Vem äger sanningen?" Och "Kan allt förlåtas?" Det är exempel på frågor som Svenska kyrkan i Karlstad lyfter i sin nya kampanj.

Syftet med kampanjen är att visa att Svenska kyrkan är en organisation som är öppen för alla och som bjuder in till diskussion.

Bakom kampanjen står kommunikationsbyrån Bulldozer. För att illustrera budskapen har man valt kända nyhetsbilder som väcker starka känslor.

– Förhoppningen är att det starka tilltalet gör att människor faktiskt pratar om de här sakerna. Det finns inga enkla svar, men i samtal kan man mötas, säger Andreas Österlund, ad på Bulldozer i ett pressmeddelande.

Kampanjen kommer att gå utomhus och digitalt från och med i dag.

Arbetsgrupp:

Projektledare: Charlotta Stenson

AD: Andreas Österlund

Copy: Jenny Eklund

Produktionsledare: Anna Bergström

Originalare: Lotta Harju

Helen Preutz

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.