Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 5 december 2014, 12:07
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:20
Jung var största svenska vinnare när European Excellence Awards avgjordes.
Sammanlagt vann Jung tre guld i den europeiska kommunikationstävlingen, som avgjordes på torsdagskvällen.
Tv av gulden var för Adidas-kampanjen "Stan Yourself", nylanseringen skomodellen Stan Smith.
Dessutom vann Jung för Volvo Personvagnar-kampanjen "The Stutterheim Puzzle".
Andra svenska vinnare i Euopean Excellence var bland andra Burson-Marsteller och DDB Stockholm för Lufthansa-kampanjer "Är du Klaus-Heidi?", Stopp Family, Hard Hatt och ANR BBDO för "Living with lag" för Ume.net och Volontarie för "Play in the shade" för Cancerfonden.
Dessutom vann Wenderfalck guld med kampanjen "Match Machine" för MTV Sweden, Step 2 Communication vann med "Stockholm - It's not a conicidence" för Stockholm Business Region och Ripplers Falu rödfärg-kampanj "Månhuset" utsågs till årets nordiska kampanj.
Weber Shandwick utsågs till årets byrå.
Se samtliga vinnare i European Excellence Awards här.
Kristin Djerf