Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Svenska fönster i mångmiljonkampanj

Publicerad: 2 Februari 2011, 10:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:23

Fönstertillverkaren går ut i sin första tv-kampanj någonsin.


Edsbyn-företaget Svenska fönster är inne i sin viktigaste produktlansering på många år: en helt ny generation fönster.

Bolaget kraftsamlar nu genom sin största marknadsföringsinsats någonsin – med en totalbudget på uppemot 8 miljoner kronor.

– Det är rätt läge för oss att marknadsföra oss mer. Vi har förbättrat vårt produktprogram och nu är det läge att tala om det, säger Dag Ekner, försäljningsdirektör på Svenska fönster.

Sedan början av denna vecka rullar Svenska fönsters reklamfilm i TV4. Det är första gången bolaget gör tv-reklam.

– Vi gör det för att nå ut bredare och tala om hur bra vi är på att tillverka och leverera fönster för den svenska marknaden. Tidigare har vi varit väldigt producentorienterade och lite blygsamma.

Den animerade reklamfilmen är framtagen av Rymd reklambyrå i samarbete med Vingaland. Kampanjen går även i dagspress och fackpress och drivs med hjälp av pr. Återförsäljarna ska även bjudas på fabriksbesök, vilket går in i totalbudgeten.

Vad är ert mål med kampanjen?

– Jag skulle bli besviken om vi inte ökar försäljningen med 100-200 miljoner kronor i år. Men detta är en långsiktig satsning.

<iframe src="http://player.vimeo.com/video/18914137?title=0&amp;byline=0&amp;portrait=0" width="400" height="227" frameborder="0"></iframe><p><a href="http://vimeo.com/18914137">Trä</a> from <a href="http://vimeo.com/user5645525">Micke Hildingsson</a> on <a href="http://vimeo.com">Vimeo</a>.</p>

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.