Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Svensk Microsoft-kampanj på export – testas av Penélope Cruz

Publicerad: 22 September 2016, 07:10
Uppdaterad: 22 September 2016, 07:19

Microsofts reklamkampanj där ett skelett visar dig hur du ska bära rätt går på export till flera europeiska länder. Spanien var första landet ut och superstjärnan Penélope Cruz testade den interaktiva kampanjen.


Ämnen i artikeln:

Microsoft

I somras genomförde Microsoft ett experiment i Stockholms tunnelbanor som sedan utvecklades till en reklamkampanj. Bakom kampanjen står JMW.

Genom interaktiva skyltar uppenbarade sig ett skelett som speglade förbipasserande personers rörelser. Skelettet gav sedan tips till mindre korrigeringar för att bära bättre.

När reklamfilmen lanserades uppmärksammades den i en rad länder, som Australien, Mexiko, Frankrike och USA.

Nu går reklamkampanjen på export till Belgien, Nederländerna, Spanien och Ungern.

I Spanien väckte kampanjen stor uppmärksamhet då världsstjärnan Penélope Cruz testade den interaktiva skylten i spansk talkshow.

Johanna Snickars, kommunikationschef på Microsoft gläds över spridning för kampanjen.

– Förutom att det skapar en intern stolthet är det superkul att kunna skapa ett större värde för bolaget som helhet och inte bara i Sverige, säger hon och fortsätter:

– Det här genomslaget gör att vi vågar ta ut svängarna i kampanjer ännu mer nästa gång.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Microsoft

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev