Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Svensk magi ska lyfta KLM

Publicerad: 7 September 2015, 04:05
Uppdaterad: 7 Juli 2016, 12:28

Magikerna Brynolf och Ljung i ny kampanj för KLM i Holland.


Flygbolaget KLM rullar just nu kampanjen "World Deal" nationellt i Holland. Kampanjen bygger på vad som ska vara exceptionellt bra priser på flygbiljetter till hela världen. För att lyfta kampanjen ytterligare har man tagit hjälp av de svenska magikerna Peter Brynolf och Jonas Ljung, som har en egen show i TV4.

Bakom konceptet, som bygger på att göra det omöjliga möjligt genom spektakulär street magic, står reklambyrån Happify Communication.

Calle Look, som är projektledare, säger att man letade efter någonting som inte var lika säljorienterat och som skulle passa bra i sociala medier.

– KLM ville göra någonting för att skapa mer buzz kring "World Deal" och som skulle ha ett mjukare värde. Vi ville jobba med något roligt med en överraskningsfaktor och landade ganska snart i det här magiska konceptet. Sen tittade vi på vad Brynolf och Ljung gjort tidigare och tyckte att de skulle passa bra. Ingen känner till dem i Holland, men holländare gillar svenskar.

Calle Look säger att reklamfilmen som heter "Magic Deal" har fått ett väldigt gott mottagande.

– Det har varit superpositivt från start, redan första dagen fick filmen 500 000 visningar och har idag över en miljon på den holländska sajten.

Happify Communication är en kommunikations- och reklambyrå som arbetar med gränsöverskridande kommunikation och grundades av Calle Look och Fredrik Nilarp 2013.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.