Svensk Fastighetsförmedling sponsrar Barncancerfonden

Svensk Fastighetsförmedling i stort sponsorsamarbete med Barncancerfonden. Mäklarföretaget ger 100 kronor till forskning för varje bostadsvärdering de gör.

I och med en stor CSR-satsning från Svensk Fastighetsförmedling blir förtaget branschexklusiv huvudpartner för Barncancerfonden.

Svensk Fastighetsförmedling kommer att ge 100 kronor till Barncancerfonden för varje gång de värderar en bostad hos en potentiell säljare. Företaget garanterar att de olika kampanjerna ska ge minst två miljoner kronor till Barncancerfonden per år.

Svensk Fastighetsförmedling förbinder sig också att sköta all marknadsföring som rör samarbetet som löper över minst två år. Minibeloppet, fyra miljoner kronor, räcker till cirka 7 300 forskningstimmar.

Elinor Sjögren projektledare på marknadsavdelningen på Svensk Fastighetsförmedling.

– Det här något vi jobbat på länge, jag personligen och vår marknadschef brinner för det här. Vi tänker att varje familj har ett hem och att det är vår koppling. I stort handlar det om att vi vill ta vårt samhällsansvar, säger hon till Dagens Media.

Var kan vi se kampanjen?

– Vi kommer köra brett i sex veckor i alla kanaler, även i våra bobutiker. En del av budskapet är att kunden bara behöver ge sin tid genom att göra en värdering, så ger vi pengar till Barncancerfonden.

Svensk Fastighetsförmedling gör kampanjen tillsammans med reklambyrån Acne. Tatchit ska sköta spridningen i sociala medier.

Publicerad 2015-03-25 13.34Uppdaterad 2015-12-06 12.07

Dela artikeln: