Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Svea tupp-kuppar mediebyråerna

Publicerad: 6 mars 2014, 15:01
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:45

Svea lanserar nya annonspaketet Svea Prio med ett tupp-besök hos medierbyråerna.


Ämnen i artikeln:

Holy Diver

Under besöket på torsdagsmorgonen hos mediebyråerna i Stockholm bjöd Sveas tupp på frukost. Mediebyråerna uppmanades även att delta i en bildtävling.

Den bästa bilden röstas fram på Sveas sajt och den vinnande byrån får ett återbesök där tuppen bjuder på bubbel.

Kampanjen, som görs i samarbete med reklambyrån Holy Diver, går live och som banners i interna kanaler samt sociala medier.

– Det har varit fantastiskt roligt. Inte minst med de olika reaktionerna vi fått på tuppen. Många garvar och andra blir lite mer reserverade, säger Mats Lönne, kundansvarig på Holy Diver.

Bakgrunden till kampanjen är Sveas koncept Morgonpressen, som Holy Diver tagit fram.

– Vi vill visa att Svea täcker hela Sverige. Många tidningar är inblandade så konceptet är på det viset både internt och externt, säger Mats Lönne och fortsätter:

– Det var helt enkelt dags att släppa fram tuppen som funnits med i annonserna. Morgontidningen är ju viktig för många läsare, och därför ville vi bjuda på något generöst och roligt. Det ligger också i tiden att skapa innehåll i olika kanaler.

Tuppen bär också på en hemlighet, Svea Prio, ett nytt paket som släpps i dagarna.

– Det är än så länge lite hemligt, men mer detaljer kommer senare. Det handlar övergripande om att man kommer kunna välja städer i Sverige som delpaket.

Pär Ullrich

Ämnen i artikeln:

Holy Diver

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News