Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Svea Ekonomi "fixar kulorna"

Här är nya reklamfilmen signerad Felix Herngren.


Publicerad 2015-04-01 06:52
Uppdaterad 2015-12-06 12:07

Ämnen i artikeln:

Garbergs

Dela artikeln:

Filmen är gjord av Garbergs och har till syfte att få Svea Ekonomi att framstå som en "finansiell partner med modet att säga ja", enligt företaget.

– Svea Ekonomi är ett stort bolag med många olika avdelningar och verksamheter. Vi har gjort många småkampanjer för dem tidigare, men ville nu hitta en gemensam nämnare för att göra kommunikation för hela bolaget, säger Jöns Hellsing, copywriter på Garbergs, till Dagens Media.

– Den gemensamma nämnare blev "finansieringslösningar", som inte är ett särskilt roligt begrepp att använda i reklam. Men utifrån det kunde vi utveckla konceptet "kulorna som krävs" och hitta ett sätt att kommunicera en tråkig sak på ett humoristiskt sätt.

Filmen, som är regisserad av Felix Herngren och Gustav Åkerblom på FLX, handlar om två män på en restaurang som lägger olika betydelse i begreppet "skaffa kulor".

Reklamfilmen visas i TV4. Kampanjen pågår även i print, i DI och fackpress, och digitalt på bland annat Facebook, med olika varianter av budskapet "kulorna som krävs".

Arbetsgrupp

Kund: Svea Ekonomi

Ansvariga: Lennart Ågren, Iréne Thorstensson, Ulf Callerström, Peter Balod

Byrå: Garbergs

AD/formgivare: Jacob Frisk/Mimmi Wägerth

Copy: Jöns Hellsing

Produktionsledare: Anna Alfonzetti

Projektledare: Pernilla Berg

Byråproducent: Annika Witkowska

CD: Petter Ödeen

Produktionsbolag: FLX

Regi: Felix Herngren, Gustaf Åkerblom

Producent: Lars Nordenson

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.