Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

SvD trappar upp valbevakningen

SvD.se kraftsamlar inför valet med fler face-to-face-säljare och en speciellt valsajt.

Martin Schori


Publicerad: 09 September 2010, 11:16
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:39

Ämnen i artikeln:

Svenska DagbladetSvd.seSvD

På sajten kommer det bland annat finnas livebloggar från samtliga av partiernas valvakor samt ett liveflöde där läsarna kan följa utveklingen.

Dessutom svarar en jourhavande reporter på läsarnas frågor om valet. SvD testade en liknande lösning under prinsessbröllopet i somras, vilket var lyckat, enligt tidningen.

– Vi fick väldigt mycket positiv läsarepons på vår satsning under bröllopet. Den engagerade svenska läsare över hela världen som ställde frågor till jourhavande reporter. Därför känns det kul att kunna göra om det nu under årets kanske största nyhetsdag, dessutom med några nya spännande grepp, säger Fredric Karén, chef för SvD.se.

SvD har också ökat sina insatser på stan och klätt om sina säljare till valarbetare, som förmedlar budskapet "Välj Svenska Dagbladet". Samtidigt har tidningen foilerat ett antal tåg längs Tvärbanan, Roslagsbanan, Lidingöbanan samt Saltsjöbanan.

– Vi kombinerar aktuella valfrågeställningar i SvD-brandade vagnar tillsammans med attraktiva prenumerationserbjudanden, säger SvD:s upplagechef Mattias Skoog.

Ämnen i artikeln:

Svenska DagbladetSvd.seSvD

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.