Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

SvD lanserar nya native-format

Publicerad: 25 Mars 2015, 09:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:07

Svenska Dagbladet lanserar flera nya native-format för att locka annonsörer till nya plattformar.


Ämnen i artikeln:

SvD

SvD:s nya native-format består dels av helt nya lösningar och förbättringar av gamla.

”Perfect Promotion” är ett native-format som används i printmagasin SvD Perfect Guide. Nu har det anpassats för att fungera både digitalt och i print.

Nya ”Native-svep” låter annonsören sprida sitt budskap i digitala ”bildsvep”. Formatet har tidigare används för redaktionellt material, men har nu anpassats för att även erbjudas annonsörer.

Tidningen erbjuder också annonsörer ett nytt mobilanpassat native-format där annonser fälls ut i SvD:s flöde.

Peter Oskarsson är digital affärsområdeschef på SvD:

– Native är något som ligger i tiden och en tydlig trend i USA. Vi har ett starkt varumärke och vi tror att det är viktigt för kunden att synas hos oss, säger han till Dagens Media.

Vad är nytt i ”Perfect Promotion”, som finns sedan tidigare?

– Vi har designat om uttrycket på de digitala annonserna. Det har också handlat om att förenkla för annonsörerna, så att de kan får en lösning som fungerar både i print och digitalt, vilket har saknats tidigare, säger han och fortsätter:

– Vi har rätt ambitiösa mål för våra native-lösningar, vi tror att det här kommer vara jätteviktigt för oss i framtiden.

Jonas Löfvenberg

jonas.lofvenberg@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

SvD

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.