Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Svårt att prata om mens – använd "femojis"

Publicerad: 11 Mars 2016, 06:30
Uppdaterad: 10 Mars 2016, 16:47

Bild 1/2  På bild: Abbott Mead Vickers BBDO senaste kampanj. "Femojis" som ska göra det lättare för kvinnor att uttrycka sina känslor.

Brittisk kampanj ska sälja menskydd.


Enligt studie som brittiska Campaignlive refererar till har hela 45 procent av de brittiska kvinnorna svårt att prata om menstruation.

Samtidigt, slår studien fast, tycker 4 av 5 kvinnor att emojis är ett bra sätt att kommunicera känslor på.

Mensskydds-tillverkaren Bodyform lanserar därför en kampanj där emojisar blivit "femojisar". Bodyform kräver nu att de läggs till i det officella Unicode indexet.

Bakom kampanjen står reklambyrån Abbott Mead Vickers BBDO.

Brittiska kvinnor har sen tidigare protesterat över att landet måste skatta importerade mensskydd i Europa, då det klassas som en icke-livsnödvändig vara.

 

Johanna Holmgren

johanna.holmgren@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.