Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Svag utdelning i Media

Sverige kammar hem totalt tio nomineringar i Media.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 18 Juni 2012, 06:13
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:18

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2012

Media var den mest populära kategorin bland de svenska byråerna som totalt skickade in 95 bidrag till Media. Nu har alltså tio av dem nominerats.

Garbergs och DDB har flest nomineringar med tre vardera. Garbergs samtliga nomineringar är för kunden Amnesty, medan DDB är nominerade två gånger för Telia och en gång för Försvarsmakten.

Alla svenska nomineringar i Media

Garbergs/ Unlock the truth about Guantanamo/ Amnesty (2 nomineringar)

Starcom/ Synsam offshore sponsorship/ Synsam

DDB/ Who cares?/ Swedish armed forces

DDB/ Soundtrack Sweden/ Telia (2 nomineringar)

Garbergs/ Slide to unlock/ Amnesty

Ingo/ No guts no glory/ Kraft Foods

Åkestam Holst/ Celebrity cease fire/ The Swedish Post

Prime/ The node pole/ Luleå Business Agency

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2012

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.