Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Suzuki i stor kampanj för Swift

Publicerad: 3 september 2010, 12:10
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:40

Suzuki går ut i en av sina största marknadsföringskampanjer någonsin, för modellen Swift.


Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Swift är enligt bilmärket en storsäljare utomlands men har inte lyckats få samma genomslag på den svenska marknaden. I ett försök att ändra på det rullar Suzuki därför ut en kampanj modell större, som syns i tv, på bio, dags- och kvällpress samt på webben.

– Det här är den största satsningen Suzuki gjort på mycket länge, säger Tommy Gapinski, vd för Suzukis mediebyrå Adon, i ett pressmeddelande.

Reklamfilmen är producerad av Scooter och Hobby Factory.

– I modellen samlas allt det varumärket står för. Japansk kvalitet betyder driftsäkerhet och bilen har ett mycket attraktivt pris med tanke på all standardutrustning som ingår. Samtidigt som vi lanserar nya Swift vill undanröja alla eventuella tvivel om varumärkets kvalitet och ursprung, säger Mattias Andersson, marknadschef på Suzuki.

Uppdragsgivare: Mattias Andersson, Suzuki Sverige

Arbetsgrupp Scooter: Anders Andersson, Gun-Britt Andersson, Bertel Andrén, Tomas Ceder, Gerard Grunewald, Cathrin Falkesjö och Matz Jungå Produktionsbolag

Hobby Factory Regissör: Jerker Josefsson. Producent: Gustav Oldén Mediebyrå: AdOn

Martin Schori

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev