Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Suzuki gömmer sina bilar i ny kampanj

Publicerad: 27 Maj 2016, 07:57
Uppdaterad: 27 Maj 2016, 07:57

Bilmärket Suzuki lanserar sin nya bil genom en ny kampanj och tävling som går ut på att hitta tio gömda bilar.


Ämnen i artikeln:

Kampanj

I kampanjen som startar till helgen har tio bilar placerats ut på olika platser runt om i Sverige för att göra reklam för Suzukis nya bil Bileno. Bakom kampanjen står byrån Everyday. 

För att få ledtrådar om vart bilen befinner sig skickar deltagarna sms direkt till den närmsta bilen. Genom att skicka frågor till bilen ger den ledtrådar som stegvis guidar till bilens plats. En av bilarna får vinnaren av tävlingen sedan använda under ett års tid.

– Som liten aktör på den svenska bilmarknaden måste vi hela tiden anstränga oss till det yttersta för att tänka annorlunda och bidra med något intressant och kul. Dessutom har vi en begränsad mediabudget. Därför kläckte vi idén med en grepp att låta människor över hela Sverige upptäcka nya Baleno genom att leta efter bilarna, säger Mattias Andersson, marknadschef på Nimag Sverige AB i ett pressmeddelande.

Innovationsbyrå: EverydayMediabyrå: AdOnProduktionsbyrå: Andrén & Jungå

 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Kampanj

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.