Supportervråla med Glenn Hysén

UPPDATERAD. Dr.Oetker och Glenn Hysén letar efter sveriges längsta supportervrål.

Dr.Oetker drar igång en ny kampanj i samband med att fotbollsäsongen kickar igång. Den nya kampanjen kommer synas både i butiker runt om i Sverige och på Facebook och inkluderar Dr.Oetkers pizza rustica.

Kampanjens idé bygger på det faktum att en äkta fotbollssupporter kan vråla länge, ju längre ju mer dedikerad supporter är man. Dr.Oetker ser den självklara fotbollsmaten som en fryspizza framför tv:n då man inte missar en sekund av matchen.

– Kampanjen bygger på produkten pizza, vi lanserade för ettag sen pizza rustica en ny pizza som är som en större pan-pizza och nu väntar vi även ett nytt mästerskap, EM. Kampanjen vänder sig till den som älskar fotboll och den som älskar pizza. Detta hänger ihop och vi tänkte göra en humoristisk kampanj för denna målgrupp och Glenn är vår budbärare, säger Fredrik Gahm affärsutvecklare och produktchef på Dr.Oetker.

Fronfigur för kampajen är Glenn Hysén, men även hans söner Tobias och Anton kommer synas i kampanjen som går ut på att man ska filma sig själv suportervråla ordet "pizza" så länge som möjligt. Därefter lägger man upp klippet på Dr.Oetkers facebook-sida med en streckkod från en pizza rustica förpackning.

– Priset är fotbollsresor till Liverpool tillsammans med Glenn som guide. Han har själv spelat i Liverpool. Han är med som guide och "tjötar" med vinnarna innan matchen. Det är sammanlagt fem stycken resor för två personer, så det är ett riktigt schysst pris. Och tävlingen handlar om att man ska vråla som en riktig fotbollssupporter och den som vrålar längst vinner en resa, säger Fredrik Gahm.

Kampanjen startar på måndag och har arbetats fram av PHD media och Dr.Oetker.

Ebba Elfstrand

Publicerad 2016-05-20 09.31Uppdaterad 2016-05-23 10.04

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: