Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Supermodell frontar Lindex

Fotomodellen Karlie Kloss ska hjälpa Lindex att marknadsföra Matthew Willamsons kommande gästkollektion för kedjan.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 16 September 2013, 09:00
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:34

Ämnen i artikeln:

Lindex

I kampanjen medverkar även Matthew Willamson själv. Bakom kampanjen står den brittiska reklambyrån Saturday, som Lindex jobbat med de senaste två åren. Redan för två veckor sedan smygstartade kampanjen på Facebook och Instagram, samt i Lindex e-magasin.

– Jag är mer än nöjd Matthew Williamson-kampanjen. Den kommer att synas i de flesta kanaler, och på webben, där kampanjen har sin hemvist, finns intressant och fördjupande material om designern och kollektionen, säger Johan Hallin, marknads- och konceptchef på Lindex, i ett pressmeddelande.

Kollektionen ska börja säljas i Lindex butiker 4 oktober.

Arbetsgrupp

CD: Mooks Hanifiah

Modell: Karlie Kloss

Stylist: Veronique Didry

Photographer: Giampalo Sgura

Director: Andy Margetson

Ämnen i artikeln:

Lindex

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.