Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag11.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Supermodell frontar Kappahl

Publicerad: 6 September 2016, 08:37
Uppdaterad: 6 September 2016, 09:00

Här är Kappahls nya kommunikationskoncept.


Kappahl lanserar nya kommunikationskonceptet "Feel". Som ansikte utåt för kampanjen har Kappahl anlitat Paulina Porizkova, en av 80-talets supermodeller.

Målsättningen är att skapa ett mer tydligt och relevant Kappahl gentemot köparna, enligt marknadsdirektören Joakim Holmstrand.

- Det känns extra kul att få lansera Feel tillsammans med Paulina Porizkova då hon som en stark och självsäker naturlig skönhet fungerar som en metafor för den känsla som vi vill förmedla, säger han i ett pressmeddelande.

Startskottet för det nya konceptet sker med en reklamkampanj, fotograferad i New York av Hasse Nielsen.

Kampanjen, som är gjord inhouse och producerad av Linkd, kommer att gå i tiv och digitalt.

Arbetsgrupp

Fotograf: Hasse Nielsen

Stylist: Lisa Lindqvister

Produktion: Linkdetails

PR: Micael Bindefeld AB

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.