Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Super Bowl-reklamen som tog över internet

Publicerad: 8 Februari 2016, 08:33
Uppdaterad: 8 Februari 2016, 09:04

Bild 1/2  Mountain Dews Super Bowl-reklam.

Ett av världens största sport- och reklamevenemang är nu över och förutom det sportsliga så är kampanjerna ett hett samtalsämne. De här fem kampanjerna låg bakom mest aktivitet på nätet.


Ämnen i artikeln:

Super Bowl

Sajten iSpot.tv listar varje år de mest omtalade Super Bowl-kampanjerna. Här är årets lista.

Plats 5: Mountain Dews "Poppymonkeybaby" 6,28 procent online aktivitet.

Mountain Dew kombinerar tre fantastiska saker; Valpar, apor och bebisar. Resultatet talar för sig själv.

Plats 4: Hyundai Genesis "First Date" 6,47 procent online aktivitet.

Hyundai i samarbete med en av USA:s största komiker, Kevin Hart presenterar deras nya Hyundai Genesis.

Plats 3: T-Mobile "Restricted Bling" Featuring Drake, 6,86 procent online aktivitet.

Artisten Drakes musikvideo från låten "Hotline Bling" blev en stor internetsuccé och T-Mobile spinner vidare på den populära videon.

Plats 2: Heinz Ketchup " Weiner Stampede" 7,37 procent online aktivitet.

Heinz Ketchup fortsätter årets trend med att ha med djur i reklamen och gör skäl för ordet "hot dog".

Plats 1: "Pokemon20" 9,02 procent online aktivitet.

Nintendo tar första platsen i årets mest omtalade Super Bowl-reklam. Deras omåttligt populära Pokémon firar 20 år och reklamen är en hyllning till figurerna som förändrade världen för barn och ungdomar över hela världen.

Anton Äng

anton.ang@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Super Bowl

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev