Super Bowl-reklamen som tog över internet

Bild 1/2

Mountain Dews Super Bowl-reklam.

Ett av världens största sport- och reklamevenemang är nu över och förutom det sportsliga så är kampanjerna ett hett samtalsämne. De här fem kampanjerna låg bakom mest aktivitet på nätet.

Sajten iSpot.tv listar varje år de mest omtalade Super Bowl-kampanjerna. Här är årets lista.

Plats 5: Mountain Dews "Poppymonkeybaby" 6,28 procent online aktivitet.

Mountain Dew kombinerar tre fantastiska saker; Valpar, apor och bebisar. Resultatet talar för sig själv.

Plats 4: Hyundai Genesis "First Date" 6,47 procent online aktivitet.

Hyundai i samarbete med en av USA:s största komiker, Kevin Hart presenterar deras nya Hyundai Genesis.

Plats 3: T-Mobile "Restricted Bling" Featuring Drake, 6,86 procent online aktivitet.

Artisten Drakes musikvideo från låten "Hotline Bling" blev en stor internetsuccé och T-Mobile spinner vidare på den populära videon.

Plats 2: Heinz Ketchup " Weiner Stampede" 7,37 procent online aktivitet.

Heinz Ketchup fortsätter årets trend med att ha med djur i reklamen och gör skäl för ordet "hot dog".

Plats 1: "Pokemon20" 9,02 procent online aktivitet.

Nintendo tar första platsen i årets mest omtalade Super Bowl-reklam. Deras omåttligt populära Pokémon firar 20 år och reklamen är en hyllning till figurerna som förändrade världen för barn och ungdomar över hela världen.

Publicerad 2016-02-08 08.33Uppdaterad 2016-02-08 09.04

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: