Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Subway önskar dig "velkommen" i ny kampanj

Publicerad: 8 Oktober 2013, 06:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:32

Svårt att ta beslut när du ska välja bland alla lunchalternativ? Brukar du vela? I så fall vill Subway göra det ännu lite svårare med sin nya kampanj.


Ämnen i artikeln:

MomentumSubway

Snabbmatskedjan Subway lanserar i dagarna sin höstkampanj, signerad Göteborgbyrån Momentum. Den visar ett scenario där mackkedjans kunder ställs inför det svåra valet att välja mellan de olika alternativen i Subways nya erbjudande Everyday Deal.

– Erbjudandet och vad det betyder för kunden har varit vår utgångspunkt i kampanjen, säger Daniel Wallin, Copywriter på Momentum i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Det är helt enkelt så pass generöst att kunderna kan få svårt och välja, och människor som har svårt att välja börjar vela lite. Det är en fantastiskt rolig situation som jag tror att många känner igen sig i. För många goda valmöjligheter blir helt enkelt velmöjligheter

De nya filmerna med velande människor börjar rulla på tv den 7 oktober. Kampanjen går rikstäckande och består, förutom av reklamfilmer, även av utomhusannonsering och diverse webbinsatser.

Se reklamfilmen nedan:

<iframe width="442" height="249" src="//www.youtube.com/embed/L5HpyVR2cxU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Arbetsgrupp Momentum:

Anders Collin, projektledare

Lotta Norberg, produktionsledare

Tommi Lindholm, Art Director

Jens Krona, Art Director

Daniel Wallin, Copywriter

Frida Hägglund, Copywriter

Dan Holmgren, AD-assistent

Jakob Öfverman, Digital Producer

 

Produktionsbolag: Hobby Film/Koja

Mediabyrå: MediaCom

Gustav Thunander


Ämnen i artikeln:

MomentumSubway

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.