lördag23 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Sturegallerians sågade fars dag-kampanj hånas i USA

Publicerad: 14 november 2013, 11:39

På humorsajten Cracked hånas Sturegallerians troskampanj som ett tydligt exempel på hur fel det kan gå när man gör reklam.

Ämnen i artikeln:

TwilfitSturegallerianKampanj

DT

Dante Thomsen


Sturegallerians fars dag-kampanj med copyn "Please please him" har fått massiv kritik.

Nu hånas den även utanför Sverige.

På humorsajten Cracked, som enligt egen uppgift har över 7,3 miljoner unika besökare varje månad, finns Sturegallerians kampanj med i en lista över " Advertising gimmicks that backfired hilariously".

Anledningen – den marknadsför incest och cross-dressing, enligt Cracked.

" Nej, "Please, please him" är inte svenska för "Sektionen med golfklubbor är där borta". Det är engelska för "Please, please him". Sturegallerians besökare kunde inte avgöra huruvida de förväntades köpa de här lila trosorna till sina pappor eller om de skulle ta på sig dem för sina pappors skull.

Oavsett vad såg gallerian till att stoppa kampanjen och be alla pappor om ursäkt", skriver sajten.

Se hela listan på de misslyckade kampanjerna här.

LÄS OCKSÅ:

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev