Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Studio Total gör upp mot Apple

Studio Totals megahögtalare, som de gjorde åt Brothers i en Fars dag-kampanj, tävlar om titeln årets bästa teknikpryl mot Apples Ipod Touch.

Therese Johansson


Publicerad: 28 Juli 2010, 07:56
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:43

Ämnen i artikeln:

Studio TotalApple

Som Dagensmedia.se berättat byggde omsusade PR-byrån Studio Total förra året världens största Ipod-högtalare ”Wall of Sound” till en reklamkampanj för kunden Brothers.

Syftet var att ta fram andra uttryck för manlighet än kläder, och blidka en high-tech-intresserad målgrupp. Resultatet blev ett gigantiskt 100-kilosmonster i storleken av ett pingisbord, som enligt byrån blev en stor succé.

– Det är helt otroligt. Vi skruvade till det med den där jättehögtalaren, men tydligen träffade vi mer rätt än vad vi trodde, för elektronik- och tekniksajter över hela världen har skrivit om högtalaren, sa Tomas Mazetti, Creative Director på Studio Total då.

Nu har högtalarna, tillsammans med fyra andra teknikprodukter, blivit shortlistade till den legendariska pryltidningen T3:s tävling "Music Gadget of the Year”. Och de möter hårt motstånd i form av Apple och Sony Walkman.

– Vi tävlar bland annat mot Ipod Touch. Det känns jättespännande, vi hade aldrig räknat med att de där knasiga högtalarna skulle få ett sådant internationellt erkännande, säger Per Eriksson, Creative Director på Studio Total.

300 000 människor har röstat om vilka fem som ska gå till finalen, som äger rum i London den 11 oktober.

Ämnen i artikeln:

Studio TotalApple

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.