söndag29 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Stryktipsets läktarsång tillbaka

Publicerad: 17 augusti 2010, 06:30
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:42

Stryktipset och Masscreations har tagit fram sex nya reklamfilmer. Syftet är att berätta om nya regler - som ger högre vinster.

Ämnen i artikeln:

Masscreation

MS

Martin Schori


I helgen startade en ny säsong av den engelska fotbollsligan Premier League, den här gången i Viasats kanaler.

Samtidigt går Stryktipset ut i en ny kampanj, där man lyfter fram att spelet nu har högre vinster än någonsin. Detta efter ett beslut från Finansinspektionen, som innebär att Stryktipset får samma återbetalningsprocent som andra poolspel som Lotto och V75.

Stryktipset fortsätter dock med reklamkonceptet ”Hela Sveriges fotbollsklubb” som Svenska Spel satte tillsammans med nya byrån Masscreations för ett år sedan.

– Vi vill bekräfta för de 1,2 miljoner svenskar som tippar att de är en del  av stor gemenskap och samtidigt påminna alla andra om hur kul det är att tippa och se matchen tillsammans, förklarade Patrik Furuhagen, projektledare på Svenska Spel.

Även allsångslåten ”Vi ses på lördag” återkommer i de sex nya filmer som Masscreation tagit fram tillsammans med Adamsky.

I de tidigare filmerna medverkade sportkommentatorn Bo Hansson. I de nya kan man istället skymta legenden Ronnie Hellström.

Svenska Spel kommer dessutom att göra i ett event i samband med landskampen Sverige-Ungern på Råsunda, då en hundramannakör framför reklamsången i halvtid.

Arbetsgrupper:

Svenska Spel:

Patrik Furuhagen

Monica Sandström

 

Arbetsgrupp Masscreation:

Henrik Levahn, copywriter

Jörgen Lindqvist, AD

Carin Arvidson Möller, produktionsledare

Zonny Billgren, grafisk formgivare

Tobias Wiklund, original

Filmproduktion: Adamsky

Jesper Ganslandt, regissör

Fredrik Wenzel, DoP

Lars Nilsson, producent

Media: Carat, Richard von Yxkull

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev