Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag22.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Stryktipset vill locka tipsare med gif-animationer

Publicerad: 19 augusti 2013, 07:20
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:37

Gif-animationer som kan skickas till vänner – eller ovänner. Det är Jung Relations nya Premier League-kampanj för Stryktipset.


Det är inför Premier League som Jung Relations tagit fram kampanjen "Säg det med en gif" till Stryktipset.

kampanjsajten kan vem som helst skapa en egen gif-animation som sedan kan skickas till vänner – och ovänner.

Förhoppningen är att gif-animationerna ska leda till såväl skratt som heta diskussioner i de sociala medierna.

– Med strykgiffen.se bildsätter vi diskussionen som pågår online, innan, under och efter matcherna. Istället för en rad på Twitter eller Facebook kan man numera uttrycka sig med en gif, säger Monica Sandström, kommunikationsansvarig för Stryktipset, i ett pressmeddelande.

Under Premier League-säsongens gång kommer strykgiffen.se att kontinuerligt uppdateras med nya animationer och ny copy-text.

– Vårt mål med strykgiffen.se är framför allt att öka intresset för Premier League och bidra till en roligare dialog online, säger Monica Sandström.

Arbetsgrupp

Svenska Spel

Monica Sandström, kommunikationsansvarig för Stryktipset

Jung Relations

Projektledare: Mårten Strassburg

Pr-rådgivare: Joel Pallvik

Creative: Jacob von Corswant

Produktionsledare: Simon Karlsson

Pr-ass: Carl Jansson

Regissör: Fredrik Davidsson

Digital produktion: We are Yours

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.