Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Stryktipset följer upp med vemod

Publicerad: 14 Augusti 2012, 06:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:15

Nu följer Stryktipset upp manéret "Vi ses på lördag", med en vedmodig film och fäder och söner.


Ämnen i artikeln:

Masscreation

Sedan 2009 har stryktipset använt sig av reklamkomceptet "Hela Sveriges fotbollsklubb" med låten "Vi ses på lördag". Nu följs dock manéret upp med en reklamfilm signerad Masscreation.

Tanken bakom reklamfilmen är att föra fram att Stryktipset har fört många fäder och söner närmre varandra och att Stryktipset är en del av svensk fotbollstradition.

– Vi har träffat många tippare som berättar om ljusa minnen från barndomen där fotbollen var det viktigaste de delade med sina farsor. Det vemodet har vi jobbat med, säger Henrik Lavahn, copywriter på Masscreatin i ett pressmeddelande.

Filmen börjar rulla denna vecka.

Arbetsgrupp

Kund: Monica Sandström och Patrik Furuhagen, Svenska Spel

Byrå: Masscreation

Produktionsbolag: Social Club

Regissör: Robert Nylund

Media: Carat.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Masscreation

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.