Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Strömma till Pool

Publicerad: 10 November 2010, 06:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:32

Pool drar igång en kampanj för Strömma, för att locka fler till deras julbordskryssningar. Samtidigt strömmar kunderna in till reklambyrån.


Ämnen i artikeln:

Pool

Genom annonsering, i morgon- och kvällspress, ska reklambyrån skapa uppmärksamhet kring Strömmas olika julbordspaket ombord på företagets båtar.

– Om man tittar på julbordsannonser så är det inte svårt att sticka ut. Det går med rätt enkla medel att särskilja sig, säger Arvid Axland, kommunikationsstrateg på Pool.

I annonserna ska visa upp vad Strömma står för med sina båtar, i kombination med mat och underhållning, berättar Arvid Axland.

Han menar samtidigt att det finns fördomar kring båtmat, om att det exempelvis inte är gott.

– Men där försöker vi visa att maten är lagad ombord av duktiga kockar, och att man samtidigt får en fantastisk upplevelse, inte bara i maten utan även i utsikten och miljön på båten, säger Arvid Axland.

Pool har även fått in Inrego som ny kund, för vilka de ska utveckla ett kommunikationskoncept.

– Det går jättebra för oss just nu. Vi har haft god kundtillströmning i höst. Det har hänt något här efter sommaren, säger Arvid Axland, som inte vill gå in närmare på vilka fler kunder det rör sig om.

– Vi har inte fått grönt ljus från dem än.

Förra året omsatte Pool totalt 21 miljoner kronor. I år beräknas omsättningen hamna på mellan 22 och 23 miljoner kronor.

Ardalan Samimi

Ämnen i artikeln:

Pool

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.