Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

"Största kampanjen på fyra år"

Procter & Gamble lanserar en ny rakhyvel från Gillette med Josefin Crafoord som dragplåster och rakexpert.

Synnöve Almer


Publicerad: 16 September 2011, 03:11
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:58

Ämnen i artikeln:

Procter Gamble

Nästa vecka rullar Procter & Gamble ut en ovanligt massiv reklamkampanj för varumärket Gillette. I lanseringen ingår en digital del där Josefin Crafoord gör badrumsskåpstest och ger män råd om rakning.

– Det är den största Gillette-kampanjen på fyra år. Den lanserar produktnyheten Gillette Proglide och ger samtidigt råd om rakning och produkter man kan använda innan, under och efter rakning, säger Anna Rudels, kommunikationsansvarig på Procter & Gamble.

Varför har ni valt Josefin Crafoord?

– Hon är en lite kaxig, smart och stark kvinna som bjuder på sig själv. Vi tror att hon kan intressera både äldre och yngre män.

Kampanjen rullar utomhus, i tv, webb-tv och print. I samband med lanseringen släpper Procter & Gamble även en svenska Facebook-sida för Gillette.

Suddenly står för den digitala utformningen, MSL Nordic för pr och Mediacom har gjort mediestrategin.

Ämnen i artikeln:

Procter Gamble

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.