"Största kampanjen på fyra år"

Procter & Gamble lanserar en ny rakhyvel från Gillette med Josefin Crafoord som dragplåster och rakexpert.

Nästa vecka rullar Procter & Gamble ut en ovanligt massiv reklamkampanj för varumärket Gillette. I lanseringen ingår en digital del där Josefin Crafoord gör badrumsskåpstest och ger män råd om rakning.

– Det är den största Gillette-kampanjen på fyra år. Den lanserar produktnyheten Gillette Proglide och ger samtidigt råd om rakning och produkter man kan använda innan, under och efter rakning, säger Anna Rudels, kommunikationsansvarig på Procter & Gamble.

Varför har ni valt Josefin Crafoord?

– Hon är en lite kaxig, smart och stark kvinna som bjuder på sig själv. Vi tror att hon kan intressera både äldre och yngre män.

Kampanjen rullar utomhus, i tv, webb-tv och print. I samband med lanseringen släpper Procter & Gamble även en svenska Facebook-sida för Gillette.

Suddenly står för den digitala utformningen, MSL Nordic för pr och Mediacom har gjort mediestrategin.

Synnöve Almer

Publicerad 2011-09-16 03.11Uppdaterad 2015-12-06 14.58

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: