Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Storslam för Procter & Gamble

Publicerad: 30 November 2012, 08:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:02

Att Procter & Gamble vann tre priser under 100-wattaren i går är ett kvitto på att bolagets kreativa varumärkesbyggande är en konkurrensfördel. Det säger marknadsdirektören Kristofer Tonström.


Ämnen i artikeln:

Procter Gamble

Guldägget, Bees Awards och New York Festivals. Det är bara några av de reklamtävlingar som prisat Procter & Gamble-kampanjen "Ariel Fashion Shoot".

I går kammade den internationella jätten också hem både en 50-wattare och en 75-wattare för den nära två år gamla kampanjen.

Dessutom prisades bolagets Hard Hat Media-producerade Head and shoulders-kampanj "The Schulman Interview" med en 100-wattare i kategorin Konsument.

– Det var en väldigt rolig kväll, säger den nordiske marknadsdirektören Kristofer Tonström när dagensmedia.se når honom.

Vad betyder ett sådant här pris för er?

– Priserna blir ett kvitto på att vårt kreativa varumärkesbyggande verkligen är en konkurrensfördel och det är kul.

Det blev ett rejält firande med andra ord?

– Det var en bra kväll som sagt. Allt var riktigt bra arrangerat och det var en bra efterfest på plats så vi firade så klart tillsammans med våra partners.

Finns det någon risk att ni börjar bli lite för bortskämda med priser och därmed lutar er tillbaka lite för mycket?

– Inte än på ett tag. Vi har ju inte varit så bortskämda med priser tidigare så vi har fortfarande hungern uppe, säger han och skrattar.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

Procter Gamble

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev