Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Storslam för F&B i Cresta Awards

Forsman & Bodenfors vann fyra grand prix och utsågs till årets byrå i internationella reklamtävlingen Cresta Awards. Svenska byråer vann totalt 18 priser.


Publicerad: 18 Oktober 2016, 08:52
Uppdaterad: 18 Oktober 2016, 08:53

Ämnen i artikeln:

Forsman BodenforsÅkestam HolstGarbergs

Det var fjärde året i rad som Forsman & Bodenfors blev den mest prisade byrån i tävlingen, som hyllar kreativ reklam.

Byrån vann totalt fyra Grand prix, ett guld och ett brons.

Mest prisades If-kampanjen "Slow down GPS" som tog hem tre Grand prix, i direktmarknadsföring, integrated och interactive.

Volvo Lastvagnar-kampanjen "Look who's driving" vann ett Grand prix, i branded content-kategorin och ett guld, i online film.

Bronset gick till H&M-kampanjen "Close the loop", i online film-kategorin.

Även Åkestam Holst tog hem flera priser i årets Cresta Awards – totalt sex stycken.

Byrån vann ett guld och två brons för "Refugee Phones" för Broadcast without borders, ett guld och ett brons för "The Singing Sailor" för Svenska Freds och ett brons för Pressbyrån-kampanjen "The Road To Reading".

Övriga svenska vinnare var Garbergs, som vann ett guld och ett brons för Björn Borg-kampanjen "First person lover", Perfect Fools, Bold, We Are Yours.

Animeringsstudion Milford Stockholm vann guld för bästa animation tillsammans med Leo Burnett Madrid för "Loteriá de Navidad".

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.