Kampanjer
Storåkers hyllar 100-wattsvinnare
Publicerad: 12 augusti 2010, 11:19
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:43
Storåkers McCann släpper den första filmen för reklamtävlingen 100-wattaren.
MS
Martin Schori
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Som Dagensmedia.se tidigare berättat är det reklambyrån Storåkers McCann som gör kampanjen för effekttävlingen 100-wattaren. Nu släpper man sin första reklamfilm, som byrån hoppas får viral spridning.
– Det är en ganska intern kampanj som är riktad mot byråer och annonsörer. Men det är en rolig och relevant film, säger Storåkers vd Pia Grahn Brikell.
I filmen intervjuas personer från Storåkers och Riksgälden efter att de vunnit en 75-wattare (en beskrivning som de själva inte håller med om). Det slutar med att en besviken Christin Dylén stormar ut från intervjun.
– Jag måste säga att hon gör ett fantastiskt jobb som skådis, säger Pia Grahn Brikell om marknadschefens insats.
Kampanjen går också i form av annonser i Dagens Industri. 100-wattaren avgörs den 9 december.