Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Storåkers gör 100-wattaren

Publicerad: 28 April 2010, 06:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:52

Reklambyrån ska utveckla 100-wattaren och Stora Annonsörsdagen.


Nyligen tillträde Sveriges Mediebyråers förre vd Per Rosvall som ansvarig för Sveriges Annonsörers externa events.

I ett första steg har han knutit till sig Storåkers, som ska hjälpa till att vässa 100-wattaren, bland annat genom reklamkampanjen inför effekttävlingen.

Storåkers McCanns vd Pia Grahn Brikell var tidigare vd för Reklamförbundet, som arrangerar Gildägget. En tävling man nu vill utmana.

– Samarbetet med Storåkers är en tydlig signal om att vi nu ytterligare vill utveckla 100-wattaren, och göra den ännu mer relevant och angelägen för annonsörer och deras marknadskommunikationskonsulter, säger Per Rosvall till Dagens Industri.

 

 

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.