Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Storåkers debut för Sony Ericsson

Publicerad: 5 April 2011, 12:10
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:15

Sony Ericsson lanserar nya modellen Xperia Arc med en nordisk kampanj.


Ämnen i artikeln:

JungSony EricssonPalladiumMECStoråkers McCann

Bakom kampanjen står Storåkers McCann. Som dagensmedia.se tidigare berättat fick byrån uppdraget redan i januari.

I reklamfilmen får vi se en platt-tv minnas de gamla goda tiderna när tv-tittarna inte surfade med mobilen samtidigt som de tittade på tv.

– Den strategiska idén i reklamfilmen tar fasta på ett allt vanligare beteende där vi dubbelkonsumerar medier och tv:n blir alltmer av ett bakgrundsobjekt. Det var viktigt för oss att dramatisera allt på ett underhållande sätt med en allt annat än återhållsam avslutande avsändare, säger Robert Bryhn, projektledare på Storåkers McCann i ett pressmeddelande.

Mediemixen består av tv, bio, webb, utomhus, pr och butik. Delar av kampanjen baseras på material framtaget av McCann i Tyskland och London, men lanseringsfilmen är framtagen för Norden och producerad av Storåkers McCann tillsammans med Palladium Film.

Arbetsgrupp

Sony Ericsson Joakim Liljedahl, nordisk marknadsdirektör Jonas Unger, nordisk marknadskommunikationschef   Storåkers McCann Creative Director, Mitte Blomqvist Art Director, Dan Fredriksson Projektledare, Robert Bryhn Planner, Elias Betinakis Produktionsledare, Anna Holmgren Original, Carl Cassel   Palladium Film Regissör: Henrik Björn Producent: Jacob Fagerström Fotograf: Christian Haag Post Production: The Line Mediebyrå MEC Pr-byrå Jung

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev