Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Stor spridning för "Leva med lagg"

Publicerad: 2 Maj 2014, 12:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:39

Reklambyrån ANR BBDO:s kampanj "Leva med lagg" för bredbandsoperatören Ume.net har enligt byrån blivit en internationell viral Youtube-succé.


Ämnen i artikeln:

ANR BBDO

Dagens Media berättade tidigare om kampanjen "Leva med lagg" för bredbandsoperatören Ume.net som visar hur det är att leva med lagg i verkliga livet. 

Filmen har nu fått över fyra miljoner visningar sedan lanseringen i veckan. Kampanjen har nått utanför Sveriges gränser och sprids bland annat av användare på Twitter världen över.

Reklambyrån bakom kampanjen, ANR BBDO, är förvånade över den stora spridningen filmen fått.

– Vi trodde inte att det skulle hamna på den här nivån. Det känns helt fantastiskt och över förväntan. Vi såg att det fanns potential till stor spridning men vi hade inte trott att den skulle bli så stor internationellt, säger Camilla Westman, pr-chef på ANR BBDO, till Dagens Media.

Filmen har uppmärksammats och publicerats i flera internationella tidningar och ligger för närvarande på åttonde plats på Viral Video Chart  som visar de mest delade filmerna under de senaste 24 timmarna, globalt.

Camilla Westman tror att filmens enkelhet är vad som gjort den så populär.

– Lagg är något alla känner igen och idén är väldigt enkel och tydlig, och väldigt rolig, säger hon.

Vad kommer detta innebära för Ume.net?

– Det återstår att se, men jag tror absolut att detta ökat kännedomen för deras varumärke, speciellt eftersom varumärket är nytt på marknaden. Vi får se efter att de mätt sina resultat, men jag har höga förväntningar.

Arbetsgrupp

Art Director: Oskar Skott

Copywriter: Stephanie Moradi

Copywriter: Daniel Åhlman

Creative Director: Andreas Lönn

Projektledare: Fredrik Panzterhielm

Produktionsledare: Giustina Guariglia

Grafisk designer: William Björnstjerna

PR: Camilla Westman

Planner: Anna Jensen

Produktionsbolag

Stopp Family i samarbete med Hard Hat

Andrea Svanberg

Ämnen i artikeln:

ANR BBDO

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.