Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Stor lanseringskampanj för nya Sverigelotten

Publicerad: 22 April 2015, 10:29
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:03

Sverigelotten har fått ett nytt utseende och en ny rekordhög vinstsumma. Samtidigt går Folkspel ut i en stor kampanj.


Kampanjen för nya Sverigelotten heter ”Allt på en gång” och målet är att marknadsföra skraplottens nya utseende samt den nya vinstsumman på 25 miljoner kronor.

– Tidigare var högsta vinsten för Sverigelotten 125 000 kr i månaden i fem år. Nu gör vi ett eget statement och har höjt den till 25 miljoner kronor, som betalas ut vid ett tillfälle, säger Eva Kåpe, produkt- och marknadsansvarig för Sverigelotten, till Dagens Media.

Det är föreningsägda Folkspel som ligger bakom lotteriet där allt överskott går till det svenska föreningslivet.

– Vi hoppas kunna skapa oss en bättre position på marknaden samt öka kännedomen och medvetenheten om att allt överskott går till svenskt föreningsliv till skillnad från många andra lotter, säger Henrik Lindroth, marknadschef på Folkspel, till Dagens Media.

Lanseringskampanjen är enligt Folkspel den största och mest omfattade kampanjen i Sverigelottens historia. Kampanjen kommer bland annat att gå i tv, radio och kvällspress.

Kampanjen har tagits fram av Folkspels Inhousebyrå i samarbete med  Superstudio & TMP.

Anna Döhmers

jon.demred@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.