Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

tisdag18.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Stödstrumpor – inte bara för tanter

Publicerad: 3 november 2011, 05:34
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:52

Företaget Mabs startar en reklamkampanj för att ge stödstrumpan nytt liv. ”De brukar förknippas med gamla tanter, det vill vi förändra”, säger Anja Kullberg, marknadsansvarig på företaget.


Färgglada förpackningar, riktade till fler målgrupper, ska få fart på försäljningen av stödstrumpor. Mabs hoppas att kategorierna work, sport, travel och design ska hjälpa konsumenterna att hitta rätt i strumpdjungeln.

– Vi riktar oss mot en större marknad med den nya utformningen, säger Anja Kullberg.

Företaget har dessutom inlett ett samarbete med Expressen för att nå ut med en bred lansering av det som alltså tidigare varit en nischprodukt. Målet är att riktad reklam ska nå specifika målgrupper i Expressens olika magasin och att reklam i GP, Kvällsposten och Expressen ska nå den breda konsumentskaran.

– Det finns stor potential för den här produkten, men vi måste nå nya målgrupper, säger Anja Kullberg.

Kampanjen har tagits fram i samarbete med Spinn Action Marketing.

Produkten säljs i huvudsak på Apoteket. Där kommer den nydesignade förpackningen bli enklare att hitta, enligt Anja Kullberg.

– Designen är färgglad för att strumporna ska sticka ut bland Apotekets övriga produkter, säger hon.

Erik Strömberg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.