Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Stödjour rasar mot Telia

Publicerad: 12 Maj 2011, 12:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:11

Telia lanserar sin nya varumärkesidentitet med kampanjen ”1000 möjligheter”. Det har fått stödjouren 1000 Möjligheter att reagera.


Efter att ”Bordellen i Almedalen” förra sommaren blev en stor snackis – och fått rikligt med press – var Järfälla Tjejjour organisationen på allas läppar.

Järfälla Tjejjour bytte dock nyligen namn till 1000 Möjligheter för att markera att man numera är en förening för både tjejer och killar.

– Jag fick en chock i morse när jag öppnade tidningen och såg Telias annons. Vi tycker det är olyckligt för det kommer att drabba våra stödsökande. Konsekvensen kan bli att utsatta ungdomar som söker efter vår hjälp inte hittar oss. Vår erfarenhet är att stödsökande som tar mod till sig och försöker få hjälp rätt så snabbt ger upp om de inte hamnar rätt från början, säger Zandra Lundgren, verksamhetsledare för 1000 Möjligheter.

1000 Möjligheter har inte varumärkesregistrerat namnet, men däremot är man registrerad som en ideell förening. Föreningen har dock inte varit i kontakt med Telia.

– Telia kontaktade tyvärr inte oss innan de tog vårat registrerade namn utan vi såg det först nu idag när kampanjen lanserades. Vårt namn är inarbetat i vår målgrupp så vi hoppas att vi kan hitta en gemensam lösning.

Telia har dock inga planer på att förändra kampanjen.

– Det här är en lanseringskampanj under en ganska kort period. Vi använder 1000 möjligheter som ett kampanjnamn, säger Josefin Lundmark, marknadsdirektör för mobila tjänster på Telia.

Hon tror inte att stödjouren och Telia kommer att sammanblandas.

– Om någon skulle komma in på vår sajt av misstag så hoppas jag att de ser att de har hamnat fel.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.