Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Stockholm Open-kampanj för "nya bollar"

Publicerad: 8 Oktober 2013, 05:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:31

För andra året i rad genomför försäkringsbolaget If och Prostatacancerförbundet insamlingskampanjen "New balls, please!".


Ämnen i artikeln:

If

Under årets upplaga av If Stockholm Open går 200 kronor för varje slaget serve-ess på centercourten till Fonden mot prostatacancer.

Första "New balls, please!"-kampanjen gick av stapeln förra året och samlade då in drygt 100 000 kronor till forskning om prostatacancer.

– Det här initiativet känns både kul och viktigt. Vi siktar på att serve-essen blir minst lika många i årets turnering, säger Stockholms open marknadschef Jonas Björkman i ett pressmeddelande.

Inom ramen för uppdraget kommer alla bollkallar även att bära det Blå bandet. Hur mycket pengar som samlats in kommer också att visas upp på publiktavlan vid centercourten vilket gör att alla kan följa insamlingen.

If har varit titelsponsor till Stockholm Open under flera år.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

If

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.