Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Stjärnspäckat i Viasats kampanj

Viasat Film använder sig av en dramaturgisk klassiker – cliffhangern - i bolagets nya kampanj. Med hjälp av bland annat Jason Bourne och Röjar-Ralf hoppas man väcka nog intresse för att vinna nya abonnenter.


Publicerad: 02 September 2013, 11:57
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:36

Ämnen i artikeln:

ViasatM C Saatchi

Idag lanserades Viasat Film sin nya kampanj för att vinna mark i kampen om filmälskarna. Fokus ligger på stora, välkända Hollywoodtitlar och kampanjen är framtagen av M&C Saatchi och riktar sig främst till familjer. Patrick Dry, kreativ chef på byrån M&C Saatchi är nöjd med resultatet.

– Vi ville göra en integrerad kampanj som fångar och förmedlar spänningen med film, anpassat att nå ut i många olika kanaler, säger Patrick Dry och tillägger:

– Det var ett roligt sätt att konkretisera det roliga med film.

Kampanjen, som består av klipp från fyra långfilmer aktuella från Viasat Films höstutbud, tar ett klassiskt grepp på tittaren. Genom intensiva scener som slutar i cliffhanger, är förhoppningen att tittaren ska vilja få upplösningen.

– De som inte sett filmerna kommer få en inblick i handlingen och målet är att skapa nyfilkenhet och intresse kring storpremiärerna så man känner att man vill se mer, säger Jonas Karlén, vd på Viasat Film.

Kampanjen kommer att rulla oktober ut och ska, förutom att vara en del av Viasat Films tablåbaserade utbud, även vara ett steg på vägen till att etablera Viaplay som marknadsledande inom ondemand- och streamingtjänster i Sverige, där huvudkonkurrenten är Netflix.

Av: Gustav Thunander

Ämnen i artikeln:

ViasatM C Saatchi

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.