Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

"Stig har börjat handla på Coop"

Publicerad: 24 Oktober 2016, 07:43
Uppdaterad: 24 Oktober 2016, 08:27

I Coops nya priskampanj använder man sig av välkända namn från en viss annan matkedja.


Ämnen i artikeln:

Coop

"Ulf, Stig och Cindy har börjat handla på Coop som har den billigaste maten på nätet". Det är budskapet i höstens stora priskampanj från Coop som inleds idag.

"Beviset för Coops konkurrenskraftiga priser kommer från de tre senaste prisjämförelserna som gjorts av mat på nätet i DN, GP och Prisjakt. I alla jämförelserna har maten från Coop blivit en eller ett par 100-lappar billigare än konkurrenternas", skriver Coop i ett pressmeddelande.

– Att erbjuda prisvärd mat till våra kunder och medlemmar ligger i Coops dna. Med kampanjen vill vi på ett humoristiskt sätt visa upp att vi lever upp till detta löfte, kommenterar Björn Larsson, marknadsdirektör på Coop.

Kampanjen kommer att synas och i annonser i Aftonbladet, Expressen, Kvällsposten, GT och Metro. En viktig kanal blir också Coop.se där det också finns fakta om de prisjämförelser som ligger till grund för kampanjen.

Dagens Media har sökt Ica för en kommentar om kampanjen, som skriver i ett mail att man "inte kommenterar konkurrenternas aktiviteter".

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Coop

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev