Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Stendahls startar #Barnkonversationen

Reklambyrån Stendahls och Göteborgs räddningsmission gör tillsammans en kampanj som ska hjälpa barn med anhöriga i fängelse.


Publicerad 2013-05-16 04:00
Uppdaterad 2015-12-06 13:46

Ämnen i artikeln:

Stendahls

Dela artikeln:

Verksamheten Solrosen drivs av Göteborgs räddningsmission och jobbar med barn som har en förälder som sitter i fängelse – vilket i Sverige är omkring 30 000 barn.

För att öka medvetenheten om de problem som barnen har att brottas med drar Solrosen tillsammans med Stendahls igång kampanjen #Barnkonversationen.

Under två veckors tid lyfter kampanjen fram 14 autentiska frågor som barnen själva ställt. Frågorna presenteras genom korta filmer på kampanjens sajt. Här kan även den som vill gå in och svara och sprida frågorna vidare i sociala medier.

– Barn har många frågor, men tyvärr så har inte alla någon som svarar. Tanken med projektet är att skapa dialog utifrån barns funderingar. Här vill vi visa att det faktiskt finns vuxna som bryr sig när föräldrarna inte finns där, säger Maja Kipatsi Danell, copy på Stendahls i ett pressmeddelande.

#Barnkonversationen är Stendahls andra kampanj för Göteborgs räddningsmission. I julas gjordes kampanjen "En annan bild av Göteborg" i vilken hemlösa visade upp sin syn på staden via Instagram.

Se filmerna här: <iframe width="442" height="249" src="http://www.youtube.com/embed/G9yUzYJQOwc" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Arbetsgrupp på Stendahls

Projektledare: Andreas Gunberg

Operativ Projektledare: Ann-Sophie Claesson

PR: Annie Gustavsson

Produktionsledare: Ingrid Nordström

Bild och film: Victor Joersjö

Kreatörer

AD: Kajsa Arnoldsson, Kristian Gonzales Copy: Michael Natanelsson, Maja Kipatsi Danell, Johan Bloch

CD: Ylva Nestmark                                           

Digitala utvecklare: Erik Edhagen, Christian Dompert, Peter Dompert

Helen Preutz

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.