Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Stendahls ska göra Göteborg mer attraktivt

Publicerad: 12 Maj 2014, 06:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:38

Den digitala digitala tjänsten "En perfekt dag" ska ge Göteborgs turister väderstyrda tips. Bakom kampanjen står Stendahls.


Ämnen i artikeln:

Stendahls

Göteborgsbyrån Stendahls samarbetar med Göteborgs turistbyrå Göteborg & Co för att göra staden mer attraktiv för turister.

Appen "En perfekt dag" ger tips på aktiviteter och upplevelser i Göteborg baserat på vädret. Tjänstens målgrupp är barnfamiljer men har också tips på konserter, restauranger och andra evenemang för alla åldrar.

– Vi vet att vädret påverkar oss oerhört mycket och styr våra vanor, i allra högsta grad när man planerar sin semester. Utifrån den insikten föddes idén till en digital tjänst som hjälper till att säkerställa att dagarna i Göteborg blir perfekta, oavsett yttre omständigheter, säger Kajsa Arnoldson, ad på Stendahls.

Kampanjen lanseras vecka 21 och innefattar kampanjsajt, webb, banners, app, film samt digital pr. Bakom kampanjen står Göteborg & Co, Liseberg och Universeum.

Andrea Svanberg


Ämnen i artikeln:

Stendahls

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev