Stendahls ska göra Göteborg mer attraktivt

Den digitala digitala tjänsten "En perfekt dag" ska ge Göteborgs turister väderstyrda tips. Bakom kampanjen står Stendahls.

Göteborgsbyrån Stendahls samarbetar med Göteborgs turistbyrå Göteborg & Co för att göra staden mer attraktiv för turister.

Appen "En perfekt dag" ger tips på aktiviteter och upplevelser i Göteborg baserat på vädret. Tjänstens målgrupp är barnfamiljer men har också tips på konserter, restauranger och andra evenemang för alla åldrar.

– Vi vet att vädret påverkar oss oerhört mycket och styr våra vanor, i allra högsta grad när man planerar sin semester. Utifrån den insikten föddes idén till en digital tjänst som hjälper till att säkerställa att dagarna i Göteborg blir perfekta, oavsett yttre omständigheter, säger Kajsa Arnoldson, ad på Stendahls.

Kampanjen lanseras vecka 21 och innefattar kampanjsajt, webb, banners, app, film samt digital pr. Bakom kampanjen står Göteborg & Co, Liseberg och Universeum.

Andrea Svanberg

Publicerad 2014-05-12 06.22Uppdaterad 2015-12-06 12.38

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: