Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Stendahls ska göra Göteborg mer attraktivt

Den digitala digitala tjänsten "En perfekt dag" ska ge Göteborgs turister väderstyrda tips. Bakom kampanjen står Stendahls.


Publicerad 2014-05-12 06:22
Uppdaterad 2015-12-06 12:38

Ämnen i artikeln:

Stendahls

Dela artikeln:

Göteborgsbyrån Stendahls samarbetar med Göteborgs turistbyrå Göteborg & Co för att göra staden mer attraktiv för turister.

Appen "En perfekt dag" ger tips på aktiviteter och upplevelser i Göteborg baserat på vädret. Tjänstens målgrupp är barnfamiljer men har också tips på konserter, restauranger och andra evenemang för alla åldrar.

– Vi vet att vädret påverkar oss oerhört mycket och styr våra vanor, i allra högsta grad när man planerar sin semester. Utifrån den insikten föddes idén till en digital tjänst som hjälper till att säkerställa att dagarna i Göteborg blir perfekta, oavsett yttre omständigheter, säger Kajsa Arnoldson, ad på Stendahls.

Kampanjen lanseras vecka 21 och innefattar kampanjsajt, webb, banners, app, film samt digital pr. Bakom kampanjen står Göteborg & Co, Liseberg och Universeum.

Andrea Svanberg

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.