Stena Recycling släpper ny kommunikation

Stena Recycling lanserar det nya kommunikationskonceptet ”It starts here”.

Utgångspunkten för det nya konceptet är att sätta ljus på det värde som avfallsåtervinning skapar. Syftet är att få fler att förstå att smart återvinning skapar ett mer hållbart samhälle, men också visa att ansvarsfull resurshantering är en värdefull affär för både företagskunder och miljön.

– En viktig bit i detta är att ingen enskild aktör klarar allt. Stena Recycling kommer också att rulla ut intressanta samarbeten, säger Marie Wümer, projektledare på Stena Recyclings reklambyrå Stendahls.

Stena Recycling har just nu ett samarbete med Strandstädarna där man bland annat hjälper till att plocka skräp på stränder.

Lanseringen av ”It starts here” sammanfaller också med att Stena Recycling bygger Nordens största återvinningsanläggning.

En av avsikterna med devisen är att ingjuta hopp.

– När man hör om all miljöförstöring är det lätt att känna sig uppgiven, men Stena vill ingjuta hopp och visa att återvinningen börjar nu. Vi kanske inte idag vet hur man återvinner en produkt, men Stena fortsätter att forska och hitta nya lösningar.

Till hösten kommer Stena Recyclings första större reklamkampanj som bygger på det nya konceptet.

– Nu jobbar vi mycket internt för att sätta konceptet, säger Marie Wümer.

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2015-06-08 06.34Uppdaterad 2015-12-06 11.59

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: