Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Stena Recycling släpper ny kommunikation

Stena Recycling lanserar det nya kommunikationskonceptet ”It starts here”.


Publicerad 2015-06-08 06:34
Uppdaterad 2015-12-06 11:59

Ämnen i artikeln:

Stendahls

Dela artikeln:

Utgångspunkten för det nya konceptet är att sätta ljus på det värde som avfallsåtervinning skapar. Syftet är att få fler att förstå att smart återvinning skapar ett mer hållbart samhälle, men också visa att ansvarsfull resurshantering är en värdefull affär för både företagskunder och miljön.

– En viktig bit i detta är att ingen enskild aktör klarar allt. Stena Recycling kommer också att rulla ut intressanta samarbeten, säger Marie Wümer, projektledare på Stena Recyclings reklambyrå Stendahls.

Stena Recycling har just nu ett samarbete med Strandstädarna där man bland annat hjälper till att plocka skräp på stränder.

Lanseringen av ”It starts here” sammanfaller också med att Stena Recycling bygger Nordens största återvinningsanläggning.

En av avsikterna med devisen är att ingjuta hopp.

– När man hör om all miljöförstöring är det lätt att känna sig uppgiven, men Stena vill ingjuta hopp och visa att återvinningen börjar nu. Vi kanske inte idag vet hur man återvinner en produkt, men Stena fortsätter att forska och hitta nya lösningar.

Till hösten kommer Stena Recyclings första större reklamkampanj som bygger på det nya konceptet.

– Nu jobbar vi mycket internt för att sätta konceptet, säger Marie Wümer.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.