Stena Metall ska återvinna tid

Årets upplaga av segeltävlingen Stena Match Cup ska Stena Recycling återvinna tid med hjälp av besökarna.

I samband med Stena Match Cup den 2-7 juli, kommer Stena Recycling, i ett sammarbete med Stendahls, gå ut med kampanjen "No time to waste".

Kampanjen går ut på att man ska räkna antalet besökande personer som kommit till Marstrand för att se segling i världsklass.

– Det känns verkligen roligt att jobba med en kund, som likt oss, vågar tänka innovativt och hela tiden se sig om efter nya utmaningar. Med ett livesänt räkneverk kan besökarna på ett konkret sätt se att de faktiskt gör skillnad bara genom att besöka Marstrand, säger Marie Wümer, projektledare på Stendahls.

Antalet besökare ska omvandlas till tid, 5 timmar per besökare. Den totala tid som samlats ihop ska sedan användas i kusträddarnas arbete för en renare kustmiljö. Kusträddarna är ett project inom Håll Sverige rent, med uppgift att städa kusterna och manifestera mot nedskräpning.

– Vi är redan branschledande inom återvinning.  Med glimten i ögat, höjer vi nu ambitionerna och visar att även det som till synes kan verka omöjligt är möjligt, om man gör det på rätt sätt.  Som alltid gör vi det med syfte att göra gott för miljön, säger Irina Krän, projektledare Stena Metall.

Kampanjen, som är framtagen av Stendahls, kommer att synas med hjälp av helsidor i dagspress, banners, sociala medier och genom PR. Ett återvinningsteam från Stena Recycling kommer också vara på plats på Marstrand för att ge alla besökare möjlighet att lära sig mer om återvinning och resurshushållning.

Arbetsgrupp:

Reklambyrå: Stendahls

Uppdragsgivare: Stena Recycling

Projektledare: Lovisa Andersson, Stena Metall

Projektledare: Marie Wümer, Stendahls

Copywriter: Joachim Lundell, Stendahls

AD: Kajsa Arnoldsson, Stendahls

Webb: Oskar Johansson

Elin Andersson

Publicerad 2012-06-20 09.19Uppdaterad 2015-12-06 14.18

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: