Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Stena Line julkuppar – byter namn till Santa Line

I Stena Lines nya julkampanj får en av båtarna en ny logga.

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se


Publicerad: 05 November 2015, 09:10
Uppdaterad: 06 December 2015, 20:23

Ämnen i artikeln:

Stena Line

Färjerederiet Stena Line byter från och med den 6 november fram till julafton namn till Santa Line.

Dessutom kommer även ett av fartygen att prydas med det nya namnet utvändigt.

– Det här är en tydlig kommunikativ kampanj och ett bra sätt för oss att kommunicera och aktivera våra kunder i de kanaler där de befinner sig. Julen är en mycket folkkär tradition som engagerar alla och även oss på Stena Line. Att byta namn är ett utmärkt sätt att uppmärksamma julen på ett nytänkande och annorlunda sätt, säger Stena Lines Marknads- och Försäljningschef på svensk marknad Birgitta Wallström i ett pressmeddelande.

Namnbytet, som främst är en digital kampanj, kommer att ersätta samtliga befintliga logotyper i alla kanaler såsom hemsidan, Facebook, Instagram, Twitter och Youtube.

Kampanjen är skapad av reklambyrån CP+B och all pr kring kampanjen utförs av pr-byrån Agency.

Ovan finns en film från när fartyget stripades.

Ämnen i artikeln:

Stena Line

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.