Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Stena Line flirtar med tyskar

Publicerad: 12 Maj 2011, 09:23
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:11

Stena Line nylanserar de båda fartygen Scandinavica och Germanica – bjuder resenärer med tyska bilar på resa till Kiel i en ny kampanj.


Ämnen i artikeln:

Stena Line

Personer med tyska bilar i Göteborg kan under de närmaste dagarna finna ett tyskt hjärta under vindrutetorkaren.

Det är ett led i Stena Lines nya kampanj för att uppmärksamma de nya fartygen på Tysklandslinjen genom att bjuda bilägare på att ta med bilen gratis till Kiel.

– Det är en klapp på axeln och handlar om förbrödring med de som köpt tyskt. Vi hoppas att tyskälskare ska ta med sig bilen till hemlandet, säger Fredrik Olsson, projektledare på Miami som står bakom kampanjen.

Syftet med kampanjen är att öka kännedomen om Tysklandslinjen och att öka försäljningen av resor.

Bilmärkena som rederiet godkänt som tyskvänliga, som därmed reser gratis till Kiel, är Audi, BMW, Mercedes, Opel och Volkswagen.

– En och annan Porsche kan nog få åka med också. Kampanjen går ut i 5000 enheter och vi vill ju gärna se en dominans på bildäck, säger Fredrik Olsson.

Utöver utdelningen av tyska hjärtan syns kampanjen bland annat i Göteborgs-Posten.

Kampanjen kommer att pågå till den 29 juni.

Arbetsgrupp

Miami:

Rickard Höök, art

Fredrik Olsson, copywriter och projektledare

Stena Line:

Nenna Ras-Vidal, uppdragsgivare

Stephan Drenzel


Ämnen i artikeln:

Stena Line

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev