Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Start up Stockholm i första kampanjen någonsin

Publicerad: 13 september 2012, 12:07
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:11

Stockholms Nyföretagarcentrum drar igång den första reklamkampanjen någonsin för initiativet Start up Stockholm. Bakom kampanjen står Citat.


MN

Madeleine Nilsson

madeleine@dagensmedia.se


Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Stockholms Nyföretagarcentrum har erbjudit gratis rådgivning sedan 1987. Start up Stockholm har dock ett vidare uppdrag och erbjuder exempelvis också innovationsrådgivning.

– Vi är en non profit-organisation och har inte haft resurser tidigare, men nu har vi fått det genom samarbetspartners och då ökar vi kapaciteten. Nu har vi också medel att berätta om att vi finns, säger Anna Nedeby Bar-Am, vd på Stockholms Nyföretagarcentrum.

Start up Stockholms stöds av sju partners; Stockholms stad, Almi Företagspartner, Länsstyrelsen, Tillväxtverket, SEB, PwC och Trygg-Hansa.

Den första reklamkampanjen går i Stockholms tunnelbana och på nätet. Citat har även tagit fram en film som ska spridas via Youtube. Dessutom blir det flera olika events under de kommande 1,5 åren.

– Redan nu ser vi att intresset för rådgivning ökar. Vi vet att varannan stockholmare bär omkring på en affärsidé men det är bara 4 procent som faktiskt driver företag, så det finns en enorm potential.

Arbetsgrupp på Citat

Projektledare: Mikaela Wollin och Jonas Lundvall

AD: Sören Klingborn

Copywriter: Måns Lindhagen

Produktionsledare: Anna-Carin Sjögren

Webb-AD: Emelie Hage

Webbprojektledare: Natasha Belinska

Produktionsbolag: Bildbyggarna

Musik: JW Studio

Flygfoto: Helivision

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev